Az igazság a cukorfüggőségről

Egy divatos cukorméregtelenítő diéta azt ígéri, hogy véget vet az édesség utáni vágynak, és segít a fogyásban. De működik? Íme az igazság a cukoréhségről és arról, hogyan kell megszelídíteni édesszájúságát.

Tényleg bele lehet zúgni a cukorba? Vannak, akik nem egészséges módon fogyasztanak cukros ételeket, még akkor is, ha ez nem valós függőség. Néhány jel ami erre utal: cukorra vágyik, elveszíti a kontrollt, és többet eszik, mint amennyit eltervezett. A cukor táplálja az agy minden sejtjét. Az agya a cukrot is jutalomnak tekinti, ami arra készteti, hogy folyton többet akarjon belőle. Ha gyakran eszik sok cukrot, megerősíti ezt a jutalmat, ami megnehezítheti a szokástól való megszabadulást. Miért kapkod, amikor megeszik egy cukorkát? A benne lévő cukor – úgynevezett egyszerű szénhidrát – gyorsan glükózzá alakul a véráramban. Emiatt pedig megugrik a vércukorszintje. Az egyszerű szénhidrátok a gyümölcsökben, zöldségekben és a tejtermékekben is megtalálhatók. De ezek rostokat és fehérjéket tartalmaznak, amelyek lassítják a folyamatot. A szirup, a szóda, a cukorka és az asztali cukor nem.

A szervezetnek ki kell mozgatnia a glükózt a véráramból, és be kell juttatnia a sejtjeibe, hogy energiát nyerjen. Ennek érdekében a hasnyálmirigy inzulint, egy hormont termel. Ennek eredményeként vércukorszintje hirtelen leeshet. A vércukorszint ilyen gyors változása miatt kimerültnek és reszketegnek érzi magát, és további édességek után kell keresnie, hogy visszanyerje a “magas” cukorszintet. Tehát a cukros finomság még több rossz étkezésre készteti. Úgy gondolja, hogy nem édesszájú, de bejglire, chipsre vagy sült krumplira vágyik? Ezek a keményítőtartalmú ételek összetett szénhidrátok, amelyeket a szervezet egyszerű cukrokra bont le. Más ételek nélkül fogyasztva a keményítők vércukorszint-emelkedést okozhatnak.