A Zwack márka

Magát az Unikum vet 1883. május 22-én a 805071 sorozatszám alatt vették jegyzékbe, ekkor is a már jól ismert gömbölyű, de akkor még fehér alapon piros kereszttel ellátott üvegbe töltötték. Ezek a korabeli, múlt század elejéről vagy még későbbi időpontból származó Unikum-üvegek ma akár egy kisebb vagyont is érhetnek. megtörtént, hogy egy 1890-es évre becsült, még bontatlan üvegért egy neves dunántúli gyűjtő, csaknem fél millió forintot fizetett.

[wp_ad_camp_1]

Az Unicum és a márka mai arca, a fuldokló ember képe 1905-óta kapcsolódik össze a magyar köztudatban. A híres-neves plakát modellje állítólag az abban az esztendőben megrendezett budapesti grimaszvágó verseny győztese volt. A márka hamar sikeres lett, az üzem gyorsan fejlődésnek indult. Mivel minden növekvő fázisban lévő vállalatnak szüksége van tőkére, így nekik is szükségük volt pótlólagos források bevonására. Az alapító nem szerette volna idegen kézbe adni a vállalat irányítását, ezért saját rokonait kérte fel, csatlakozzanak a céghez. Testvérét Miksát és fiát, Lajost hívta meg a vezetőségbe.

Zwack
Zwack

A korábban használt üzemterületet hamar kinőtte a vállalkozás, ezért nagyobb telephelyre költöztek, így 1892-re a Soroksári úton foglalták el új, mai napig is használt termelőterületüket Zwack J. és Társai Magyar Királyi Szabadalmazott Likőr Különlegességek Gyára  név alatt. A növekedés és a nagy volumenű terjeszkedés hatására az 1900-as évekre Közép-Európa egyik legjelentősebb itallepárlója címet viselhette. Méreteit tekintve viszont, Közép-Európa legnagyobb itallepárló üzemét tudhatták magukénak.  A vállalat vezetőségét 1914-ben, az 1. világháború kitörésének évében újabb családtagokkal bővítették.  Elsőként Zwack Lajos legidősebb fia Zwack Béla, majd csaknem 10 évvel később kisebbik fia Lajos.