A limuzinok elterjedése

Manapság nagyon sokan vezetnek autót és az autógyártás is folyamatosan fejlődik. Rengeteg típusú, alakú, nagyságú és színű autó létezik a piacon és egyre modernebb fejlesztésűek. A nyújtott limuzinokról sokaknak Amerika juthat eszébe, a fényűzés, a luxus. Gyakran láthatjuk ugyanis a filmekben, hogy a híres emberek limuzinokkal jelennek meg egy díjátadó gálán, vagy bármilyen más fontos eseményen.

[wp_ad_camp_1]

A limuzin vagy szedán a két-és négyajtós zárt kocsiszekrényű személygépkocsik általános elnevezése, de szinte kivétel nélkül a négyajtósok a limuzinok, a kétajtósokat kupénak hívják. A nyújtott limuzinokkal nem összetévesztendő, ugyanis a nyújtott kivitelű, általában luxus felszereltségű limuzinok rövidült neve szintén limuzin, vagy még rövidebben “limó”, annak köszönhetően, hogy leginkább limuzin karosszériás autókat “nyújtanak” meg. A limuzin a klasszikus autóforma, ez a karosszériaváltozat terjedt el a leghamarabb és nagy valószínűséggel ebből készült a legtöbb autó az autók történetében. A limuzin kialakulása megelőzte az autóipart és már a hordszékben felidéződik a formája, ahol az utast hordozó széket két vízszintes rúdra rögzítették, melyeket elől és hátul egy-egy vagy több ember felemelte és vitte, rajta a székkel és utassal.

Limuzin
Limuzin

Az autózás kezdetén a motor nagyon hamar az utastér elé, az orrba került, hátul pedig a hely maradt a csomagoknak, ami kezdetben egy különálló láda volt. Az autógyártás fejlődése során azonban egyre jobban letisztult az autók formavilága, és kialakult az autó általános, úgynevezett dobogószerű formája. Elől a motortér az első tengellyel, középen a magasabb ablakos utastér és a végén a motortérrel megegyező magasságú, de rövidebb csomagtartó a hátsó tengellyel, ami belóg az utastér alá is a stabilitás miatt.