A hajtásláncról röviden

Terepjáróknál gyakran okoz problémát a hajtásláncban szerepet teljesítő alkatrészek meghibásodása. Leggyakoribb probléma az osztómű lánc vagy terepváltó lánc. Nos, ennek a hibája akkor derül ki, ha az autót összkerékbe tesszük és rastogó, kattogó, hangot hallunk. Legtöbbször az osztómű lánc megnyúlása okozza a hangokat. Igen, ekkor eljött az idő, hogy megfontoljuk a bejelentkezést a szervizbe, hogy pontosan feltárjuk a hibát.

[wp_ad_camp_1]

Hogy hol találunk ilyen alkatrészt – legyen az bármilyen off-road autó – az nagyon egyszerű.

Na de, nézzük, milyen károkat okozhat nekünk egy terepváltó lánc, ha időben nem megyünk autószerelő műhelybe.

Az még a jobbik eset amikor halljuk a rastogó hangot, hisz ilyenkor csak átugrik a megnyúlott lánc az egyik fogról a másikra. A rosszabbik dolog akkor következik be, ha a terepváltó lánc elszakad, és károkat okoz az osztómű belsejében. Akár a terepváltó oldalát is kiütheti, ami komoly probléma.

Milyen láncot érdemes venni?

Kimondottan csak a gyári osztómű láncok megvásárlása javasolt.

Hajtáslánc
Hajtáslánc

Hogy miért?

Nos, nagyon sokan próbálkoznak az utángyártással, de eddig nem sok sikerrel. A szakma nem ismer olyan utángyártót, aki garantálni tudná azt a minőséget amit a gyári terepváltó láncok szülője. Terepjárós körökben szóbeszéd, hogy az utángyártott láncok alig bírnak ki 2-6 hónapot, és ugyanazt a hibajelenséget okozzák mint elődjük, ami 10-15 évig hajtotta az összkerekest.

Jó ha tudjuk, hogy az osztómű láncok 25-30 kiló méter per órás sebességre lettek tervezve, továbbá csak akkor javasolt a használatuk, ha az indokolt.

Tehát el kell döntenünk, hogy kockáztatunk-e egy rossz minőségű lánccal, vagy inkább elhisszük azt, hogy nincs jó minőségű utángyártott osztómű lánc a piacon.