Szálloda etikett – avagy hogyan viselkedjünk szállodában?

Manapság a legtöbb ember megengedheti magának, hogy elmenjen valahová nyaralni, azonban a szállodában, panziókban való viselkedés továbbra is gyerekcipőben jár.

[wp_ad_camp_1]

Banálisnak hangozhat, de a szállodában való viselkedést is tanítani kellene, holott semmiféle különleges dologról nincs szó, a szállodai etikett meglehetősen egyszerű. Próbáljunk meg időben érkezni. Ha korábban érkeznénk, akkor türelmesen várjuk ki a sorunkat. Csak addig álljunk a szálloda előtt, amíg az autóból kipakolunk, bár sok szálloda rendelkezik saját parkolóval. A recepciós nem a sarki kisbolt pénztárosa, szóval ne hőzöngjünk, hangoskodjunk. Alapvetően a sarki kisboltos pénztárosával is normálisan kellene beszélni, de egy szállodában, még inkább arról tehetünk tanú bizonyságot a nem megfelelő viselkedéssel, hogy neveletlenek vagyunk, ami egy gyerek esetében még úgy ahogy elnézhető, felnőtt esetében viszont nevetséges. A szoba berendezési tárgyaira vigyázzunk, elvégre csak vendégek vagyunk.

Viselkedés szállodában
Viselkedés szállodában

A viselkedést illetően a mi felelősségünk, hogy gyermekeink ne zavarják a többi vendéget. Ne feledjük, hogy mások is pihenni érkeznek. A szállodai pipere termékeket nyugodtan elvihetjük, azonban a törölközők és a köntös a szálloda tulajdona, melyet nem elvitelre készítettek ki, hanem használatra a tartózkodásunk alatt. Sok szálloda jól szigetelt, ez azonban nem azt jelenti, hogy hangoskodni kellene. Ha a mi nyugalmunk zavarják, akkor ne keveredjünk konfliktusba, hanem szóljunk a személyzetnek, akik majd intézkednek. Az étkezés során tartsuk be az etikett szabályait, továbbá csak annyi ételt tegyünk a tányérra, amennyit valóban elfogyasztunk, ha kell, akkor később szedjünk újra. Valamint ne legyünk pitiánerek, vagyis a minibárban lévő vodkás üveget ne töltsük fel vízzel, amatőr trükk, amivel a szállodák tisztában vannak.