Mit kell tudni az autó-visszahívásról?

Nem egyszer fordult már elő, hogy egy autó gyártó cég úgy döntött, visszahívja a piacra dobott gépjárműit. Ez azonban számos kérdést vet fel a vásárlókban, tulajdonosokban: miért, meddig, vagy egyáltalán mit jelent ez?

Kattintson ide az autó-visszahívás részleteiért! Az autók visszahívását általában valamiféle gyártási hiba miatt kell megtenni. Sokszor ezek nem a szalonból kikerülés pillanatában derülnek ki, hanem akár hónapokkal vagy évekkel később. A különböző gyártó cégek nem engedhetik meg maguknak, hogy hibás autóik az utcán közlekedjenek, ráadásul, ha nem ők hívják vissza, akkor a hatóság teszi meg az ugyanezt. Azzal azonban, hogy úgymond elébe mennek a bajnak, lehetőségük adódik, hogy presztízsüket megóvják a lehetőségekhez mérten, s megtartsák a vásárlóik bizalmát.

Arról, hogy valakinek visszahívják-e az autóját, tulajdonosként értesítést kell, hogy kapjon. Az értesítésről a gyártónak kell gondoskodnia, az autótulajdonosnak pedig fel kell keresnie a márkaszervizt, ahol, ha javítható a probléma, akkor a gyártó költségére megtörténik a szerelés, más esetben csere autót ajánlanak fel. Az autó-visszahívás általában addig tart, amíg a gyártó minden modellnél elhárítja a felmerülő problémát. Sajnos mindig vannak akadékoskodók, így előfordul, hogy valaki vonakodik szervizbe vinni hibás autóját a felhívás ellenére. Ebben az esetben, ha az autó tulajdonosa balesetet szenved a hibás alkatrész miatt, a felelősség őt terheli, hisz a gyártó felhívta figyelmét, s lehetőséget is adott az ingyenes javításra. Használt autónál kicsit nehezítettek a körülmények, mivel az értesítést az első tulajdonos kapja, de aki szeretne, az autó típusa és évjárata alapján rákereshet és ellenőrizheti. Érdemes is megtenni a saját és a közlekedőtársak biztonsága érdekében!