Mit jelent a dízelautó égésterében lévő vastag koromréteg?

Azok, akik nem igazán kedvelik a dízel autókat, jellemzően azzal érvelnek, hogy az üzemeltetés sok korommal és füsttel jár. Ez korábban különösen igaz volt, amikor rengeteg szennyezőanyag került a dízel autókból a levegőbe, azonban ma már rengeteg újításon estek át ezek az autók, így kevesebb káros anyagot bocsátanak ki. Azonban ennek ellenére is előfordulhat, hogy az égésteret vastag koromréteg fedi.

A dízelautók égésterében lévő vastag koromréteg kapcsán ide kattintva érhet el bővebb információkat! A dízel autókból működés közben nagyon sok korom, füst és szennyezőanyag távozik. Normál üzem mellett is elképzelhető, hogy az égéstérben apró koromrészecskék telepednek meg, azonban ezek nagy része a kipufogórendszeren keresztül távozik. Az autóban az EGR szelep a koromrészecskék egy részét visszavezeti a kipufogórendszerbe, annak érdekében, hogy a motor újra el tudja égetni. Ha a kipufogógáz visszavezető szelep meghibásodik, akkor a visszavezetett szennyezőanyagok könnyebben megtapadnak a kipufogórendszerben és a csövek eltömődhetnek. Ennek következményeként csökken a motor teljesítménye és nő az üzemanyag fogyasztás. A városi közlekedés sokkal inkább elősegíti a gyorsabb koromlerakódást, mint a hosszú autózás.

Ha az égéstérben lerakódott a korom, akkor a regeneráláson túl érdemes kerülni az üresjáratokat, tehát nem érdemes az utastér melegítése okán hosszan járatni a motort. Ha csak rövid útra, pár utcányira utazik, akkor nem érdemes dízel üzemű autót használni, hacsak nem muszáj. Ha szervizelteti az autót, akkor érdemes az égésteret is leellenőriztetni, szükség esetén pedig kitisztíttatni. A kipufogó állapota is fontos szempont az autó élettartamának meghosszabbítása szempontjából, ezért erre is érdemes ügyelni!