Miért gyullad ki az elektromos autók féklámpája, ha meg sem nyomjuk a féket?

Azok, akik sokat vezetnek, bizonyára többször észlelték már, hogy az elektromos autók mintha lényegesen többet fékeznének, mint a forgalomban résztvevő más gépjárművek. Valójában ez nincs így, ugyanis a jelenséget a regeneratív fékezés okozza.

Az elektromos autók gyakori féklámpa kigyulladása kapcsán itt érhet el bővebb információkat! Az elektromos autók manapság egészen elterjedtnek számítanak, így nap, mint nap találkozhatunk velük a forgalomban. Nagyon sok autós számol be arról, hogy a robbanómotoros autókhoz képes az e-autók féklámpája sokkal gyakrabban villan fel. Holott ezek az autók valójában sokkal kevesebbszer fékeznek. Ennek oka, a fentebb már említett regeneratív fékezés. Az elektromos járművekben lévő rendszer fékezés során elektromos árammá alakítja a keletkezett energiát, melyet aztán visszatölt az akkumulátorba. Ezáltal a gépjármű nagyobb hatótávolságra képes, vagyis tovább lehet használni az autót, mielőtt teljesen lemerülne.

A korán felvillanó lámpa oka, hogy a piros lámpához vagy a kereszteződéshez közeledve, nem csak akkor villan fel a lámpa, amikor fékez az autós, hanem akkor is, ha leveszi lábát a gáz-, vagyis menetpedálról. A regeneratív fékezés pontosan ekkor aktivizálódik. A gépjármű a motor segítségével lassul, az akkumulátor pedig visszatöltődik, egészen addig, míg tart a folyamat. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy olykor-olykor nem kell az autót feltölteni, hiszen a regeneratív fékezés csak meghosszabbítja a villanyautó használatot egy-egy alkalommal, de nem tölti fel teljesen az akkumulátort. Jelenleg még a legjobb rendszerek is legfeljebb húsz-harminc kilométer plusz távolság megtételére elegendő energiát eredményez. Ez nagy mértékben függ attól, hogy milyen sebességről lassul le az autó.