A matematika korrepetálás eredményességét számos tényező befolyásolhatja. Nézzük, melyek a legfontosabb feltételek, amelyek hozzájárulhatnak a hatékony matematika korrepetáláshoz:
Legfontosabb feltétel a személyre szabott tanulási terv! A matematika tanárnak vagy korrepetálással foglalkozó személynek meg kell értenie a diák erősségeit és gyengeségeit, hogy személyre szabott tanulási tervet készíthessen számára. Ez teszi lehetővé, hogy az oktatás hatékonyan célozza meg a diák specifikus igényeit.
Ahhoz, hogy a közös munka idejére tervet készítsünk előbb fel kell mérnünk a tanuló alapvető ismereteit, lássuk az elakadásokat, felismerjük a nehézségeket vagy a logikai gátakat. Sok esetben nem magának a matematikai műveletnek az elvégzése okoz problémát, hanem a héttérben működő logikai folyamatok megértése. Ahhoz, hogy a matematika oktatást a diák igényeihez igazítsuk, előbb ismernünk kell a tudása jelenlegi szintjét.
Bármilyen magas szinten van is egy korrepetáló személy matematikai tudásszintje, a tudást átadni csak megfelelő kommunikációval és türelemmel lehet. Ezért ez a két készség létfontosságú a hatékony tudás átadáshoz. A diákoknak bizalommal kell tudniuk kérdezni és kifejezni a nehézségeiket, míg a tanár feladata támogatni és segíteni őket, meghallani a feltett kérdés mögötti valós elakadásokat is.
A matematika elméleti fogalma közül egyesek nehezebben érthetőek, ilyenkor segít, ha gyakorlati példákkal és alkalmazásokkal igyekszünk a diákokkal jobban megértetni és értelmezni a matematikai fogalmakat.
Mindegy, mit szeretnénk elsajátítani, az csak akkor lesz valós tudás, ha nem feledkezünk meg a rendszeres gyakorlásról és feladatmegoldásról sem. A matematikai készségek fejlesztése sem kivétel ezalól. A jól képzett matematika tanár olyan feladatokat biztosít a tanulónak, amelyek segítik a gyors megértést és a mély beépülést.
Egy-egy anyagrész elmagyarázása és gyakorlása után fontos a visszajelzés és értékelés. Ez a tanuló számára azért szükséges, hogy lássa, miben kell még fejlődnie, hol vannak még gyakorlandó részek. A visszajelzés mindig tartalmazzon pozitív megerősítést és a konstruktív kritikát.
Végül, de nem utolsó sorban a motivációról és érdeklődés fenntartásáról is szót kell ejtenünk. Hogyan tudjuk az órán belül vagy akár óráról órára fenntartani ezeket? Ehhez valóban tanári kompetenciára van szükség! Egy kiváló magán matematika tanár ebben is otthonosan mozog.
Mindezen tényezők együttesen hozzájárulhatnak a matematika korrepetálás eredményességéhez, és segíthetik a diákokat a matematika megértésében és magabiztosságuk növelésében ezen a területen.