A Roll up helye a kommunikációban

A roll up szerkezetek kis helyigényükkel , nagy reklámfelületükkel és egyszerű bevethetőségükkel nem véletlenül vívták ki a rendezvényt vagy promóciót szervezők bizalmát. A reklámeszköz belsejében feltekert nyomatot az alumínium test hatékonyan védi meg a szállítási sérülésektől. Mégis, a felállítása alig több mint 1 perc. A felhasználást minden esetben a bevetés helye és a roll up-tól elvárt funkció határozza meg!

[wp_ad_camp_1]

Helyszín

A roll up első sorban beltérre kifejlesztett reklámeszköz, habár korlátozottan kültéren is fel lehet használni.

– Üzleti terek (bemutatótér, kiállítóterem, tárgyaló, iroda, váró)
– Kiállító terek (standok, útbaigazító helyszínek, információ, regisztráció)
– Konferencia (útbaigazító helyszínek, programleírások, információ, regisztráció, előadói tér)
– Értékesítés ösztönzés (hostess promóció, POS, kóstoltató)
– Prezentáció (előadói háttér vagy hangulatelem)
– Sajtótájékoztató (háttér)

Funkció

A roll up számtalan funkciót betölthet a reklámkommunikációban. Érdemes a funkció-igény átgondolását követően, akár a speciális típusok között is szétnézni!

Üzleti terekben betölthet arculati, információs vagy értékesítési funkciót. Irodai környezetben márkakommunikációs vagy „lakberendezési” célt is szolgálhat.

Kiállító terekben legtöbbször standok mobil reklámeszközeként vált ismertté, azonban jó szolgálatot tesz az információs és regisztrációs pultok közelében nyújtott szolgáltatásával és az útbaigazító információk látványos megjelenítésével szintén.

Értékesítés ösztönzés helyszínén első sorban a hostess promóció látványossá vagy arculatossá varázsolásában működnek közre. Továbbá felhasználhatóak POS kiegészítőként, háttérként, vagy információs felületként is.

Sajtótájékoztatón a legjellemzőbb felhasználás az, hogy a nagy (200 cm) széles roll up reklámeszközöket – imázs, márka vagy PR kommunikációs célból – háttérként alkalmazzák.

Konferencián szokás a regisztráció közelében egy informatív reklámeszközt összeállítani és a kiállító terekben, sajtótájékoztatón megismert funkciókat is betöltheti.

Prezentáció során az előadók előszeretettel vetnek be saját üzenetük hatásának fokozása érdekében kiegészítő roll up reklámeszközöket. Itt a mobil prezentációs eszköz nyújtotta emblematizáló funkciót érdemes kiemelni. A látvány ezáltal erősíti az elhangzottakat. Profizmust és magabiztosságot kölcsönözve az előadó számára. Arról nem is beszélve, hogy az elkészült videó és fotó felvételeken átütő látvánnyal emelhető az üzenet jelentősége!

Roll up
Roll up

A roll up szerkezet

A roll up állványokat alapvetően két kategóriába sorolhatjuk: standard és speciális.

A standard roll up banner állványokat szinte minden display forgalmazó használja. Ezek első sorban rövid távú, beltéri felhasználásra, promóciós célra készült szerkezetek. Súlyuk jellemzően 2-3 kg-tól indul, így egy női hostess is könnyedén tudja szállítani. A standard típus a kihajtható lábáról első látásra is felismerhető. Ez garantálja ugyanis a könnyű reklámeszköz stabilitását az aktivitás alatt.

A speciális kategóriába sorolhatjuk azokat a roll up szerkezeteket, ahol az alap funkción – a nagy felületű reklám megjelenítésén – túl, a reklámeszköz többlet szolgáltatásokat is nyújt. Szó lehet prémium kategóriájú exkluzív roll up, két irányba kommunikáló dupla roll up vagy olyan szerkezetről is, amelyben a nyomat cserélje műhely körülmények nélkül is megvalósítható.

A roll up nyomtatás

A szakmailag elfogadott és kifejezetten roll up termékhez kifejlesztett nyomat alapanyag, a matt felületű, fényzáró (általában szürke vagy ezüst hátoldalú) display film. Ha teljesen pontosak akarunk lenni: polipropilén (PP) film anyag. Erre az alapanyagra számos technikával lehet a grafikát felvinni – oldószeres, UV, vízbázisú vagy latex – azonban beltéri felhasználásról lévén szó a Reklámeszköz.hu csapata első sorban a beltéri, környezettudatos és oldószer mentes eljárásokat ajánlja. A vízbázisú nyomtatás fő előnye a gyors és fotó minőségű (600-1200dpi felbontású) színhelyes nyomat. Tény azonban, hogy erre a minőségre kis odafigyeléssel vigyázni is kell.

Fontos! Sok esetben a roll up banner-t előállító nyomda vagy dekorációs cég kültéri molinó alapanyagot és oldószeres nyomtatást nyújt a roll up szerkezeteihez. Jó tudni, hogy a kültéri nyomatok alacsonyabb ára nyilvánvalóan adott esetben alacsonyabb minőséget is eredményeznek.

Arról nem is beszélve, hogy:
– egy vastag kültéri anyagot nehezen teker be a roll up
– a ponyva alapanyaga vastag
– felülete csilloghat a lámpák fényében
– kis mértékben vagy egyáltalán nem fényzáró
– szélei a használat során hamar megkopnak
– az oldószeres nyomtatást jellemző higítóra emlékeztető szaga van

A molinó vagy ponyva alapanyag vékony (280-300 g-os) változatát kizárólag abban az esetben használjuk, ha a nagy méret miatt, más anyag már nem jöhet szóba. Esetleg speciális felhasználási körülmény ezt igényli. Például kültéri bevetés miatt vízálló roll up nyomatra van szükség.