A Fendi luxus divatház jellemzői

A Fendi egy olasz luxus divatház, amely szőrméket, konfekciókat, bőrárukat, cipőket, illatanyagokat, szemüveget, órákat és kiegészítőket gyárt. Az 1925-ben Rómában alapított Fendi szőrméről és szőrme kiegészítőkről, valamint olyan bőrárukról ismert, mint a Baguette, a 2jours, a Peekaboo és a Pequin kézitáskák.

A Fendi házát 1925-ben Adele és Edoardo Fendi indította be prém- és bőrüzletként a római Via del Plebiscito-ban. 1946-tól az öt nővér, Paola, Anna, Franca, Carla és Alda csatlakozott a társasághoz a második generációban, családi tulajdonban lévő vállalkozásként, és mindegyikük 20% -át birtokolta. Karl Lagerfeld 1965-ben csatlakozott a Fendihez, és a luxuscímke szőrme- és női konfekció kollekciójának kreatív igazgatója lett. 1994-ben Paola Fendi átadta a társaság elnöki posztját húgának, Carlának. Silvia Venturini Fendi, Anna lánya, 1994-ben csatlakozott a divatházhoz, és azóta a kiegészítők és a férfi ruhák kreatív igazgatója. 1999-re a Fendi üzleti tevékenységének 32 százalékát szőrmékben és ruházati cikkekben, 40 százalékát kiegészítőkben és 28 százalékát egyéb tevékenységekben, főként licencekben végezte.

A Fendi családi irányítású cég volt 1999-ig, amikor a Prada és az LVMH összefogva megvásárolta a Fendi 51 százalékát 545 millió dollárért; a versenytárs Gucci veszített az ajánlattételi eljárásból. A megállapodás értelmében a Prada és az LVMH kötelesek voltak megszerezni a Fendi 49 százalékának bármelyikét, amelynek eladásáról a nővéreknek döntenie kellett. A márka körülbelül 20 millió eurót veszített 2001-ben és 2002-ben is. 2002-ben a Prada megállapodott abban, hogy 25,5 százalékos részesedését 265 millió dollárért eladja az LVMH-nak. 2002-ben az LVMH további 15,9 százalékot szerzett. Carla Fendi, az alapító család tagja, 2008-ig folytatta az elnöki és kisebbségi tulajdonos szerepét.