Ahogy a motorok egyre modernebbek lesznek, úgy egyre érzékenyebbé is válnak. Manapság elvárás a minél nagyobb teljesítményű motor, miközben minél inkább környezetbarátnak is kell lennie. Tehát egyáltalán nincs könnyű dolga a tervezőknek.
[wp_ad_camp_1]
A modern motorok ellenségeiről itt tájékozódhat bővebben! A környezetvédelmi előírások szigorodása miatt a belső égésű motorok működéséhez egyre több kiegészítő berendezés válik szükségessé. Az első, amit bevezettek, a katalizátor volt, továbbá az annak működtetéséhez elengedhetetlen lambdaszonda. Az ECU-val együtt a befecskendező rendszer igen csak hatékonnyá vált, viszont ezzel egy időben egy újabb probléma ütötte fel a fejét, még pedig a feketeiszap képződés, vagy másként a kenőolaj iszaposodása. A benzinüzemű motorokba szerelt katalizátorral egy időben vezették be az SG jelölést, ami az olajok teljesítményszint-jelölésére szolgál. A környezetvédelmi előírások szigorodásával az is elvárássá vált, hogy a motor keveset fogyasszon, de emellett alacsony maradjon a károsanyag kibocsátás és magas a literteljesítmény.
Ahhoz, hogy mindezeknek a követelményeknek a mai motorok megfeleljenek, fontos volt, hogy újabb kiegészítő alkatrészek kerüljenek be a motorba. Nem csak a motort kellett tökéletesíteni, hanem a befecskendezést is, így bevezették a direkt befecskendezést, egyenesen az égéstérbe. Ezt számítógépes modellezés által csinálják. A rengeteg fejlesztésnek köszönhetően az autók meglehetősen érzékennyé váltak, így egyre gyakoribb, hogy új autók esetében már a garanciaidőn belül is problémákkal szembesül az ember. Nem szabad elfelejteni, hogy az előnyök egyben hátrányokkal is járnak. Bővebb információkért érdemes ellátogatni a ka-autoszerviz.hu weboldalra!