Hogyan változott a linképítés?

Mielőtt egy jó évvel ezelőtt a Pingvin 1.0 be nem darálta volna a keresőoptimalizálással foglalkozó szakma jó részét, mondhatni könnyű volt a linképítés. A kulcsszavakon elhelyezett linkkel, a havi szinten egy weboldalra történő több száz katalógusba való regisztrálással egyértelműen lehetett menetelni a Google találati listájának éle felé. Aztán egyik percről a másikra minden megváltozott, addig erősnek hitt weboldalak tűntek el a süllyesztőben, kerültek ki a TOP100-ból. Kötelezően újra kellett gondolni a linképítés stratégiát. Hirtelen azzal kellett a szakmának szembesülnie, hogy az addig működőnek hitt rendszer összeomlott.

[wp_ad_camp_1]

A Google előtérbe helyezett olyan, addig kevésbé fontosnak ítélt dolgokat, mint a frissülő, bő, minőségi tartalom. Olyan szinten változott meg a linképítés rendszer, hogy csak a változatos linkszövegek, az ajánlásszerű, természetes, mintegy véletlenül odavetett linkeket kezdte értékelni a Google. A kiegyensúlyozottság, az egészséges versenyszellem jegyében pedig olyan frissen debütáló weboldalak lettek hirtelen komolyabb kulcsszavakra is a találati lista élén, ami anno a nagyok előnye volt. Egyszóval ma már a linképítésre másképp tekintünk, mint jó egy évvel ezelőtt.

Linképítés
Linképítés

Annál is inkább, mivel linkkatalógusok szűnnek meg sorban, ami egyértelműen azt tudatosítja bennünk, hogy a linképítés, mint olyan egy idő után meg fog változni. Észrevehettük, hogy a bő tartalomba ágyazott linkek, az addig figyelmen kívül hagyott weboldal értékek, mint a DA (Domina Authority), PA (Page Authority) vagy a MozRank hirtelen sokat számítanak. Bár a Page Rank senki előtt sem ismeretlen, a Pingvin utáni linképítés során a magas Page Rank értékű weboldalra elhelyezett linkkel lehet a találati lista élére kerülni a leghatékonyabban.