A Jimmy Choo márka története

Jimmy Choo egy brit divatház, amely luxuscipőkre, kézitáskákra, kiegészítőkre és illatokra specializálódott. A vállalatot, a J. Choo Limited-t 1996-ban alapította Jimmy Choo malajziai kínai couture cipőtervező és Tamara Mellon a brit Vogue kiegészítők szerkesztője. A márka állítása szerint Diana, walesi hercegnő kedvence volt.

[wp_ad_camp_1]

A társaságot a londoni tőzsdén jegyezték fel, amíg 2017 novemberében Michael Kors Holdings, jelenleg Capri Holdings felvásárolta. A márka gyökerei a cipőkészítő Jimmy Choo-ra vezethetők vissza, aki az 1990-es évek elején London keleti részén élt, és aki a globális hírességekkel foglalkozott, beleértve Dianát, a walesi hercegnőt. A J. Choo céget végül 1996-ban alapították, amikor Tamara Mellon társadalmi szereplő csatlakozott Choo-hoz és unokahúgához, Sandra Choi-hoz. Choo 2001-ben távozott a vállalattól. A Jimmy Choo konfekciómárkától eltekintve Mr. Jimmy Choo 2006 végén kezdte meg a Jimmy Choo Couture Limited-t, hogy folytassa munkáját az exkluzív Jimmy Choo Couture cipősoron, amelyet licenc alapján gyártanak.

Az első Jimmy Choo áruházat 1996-ban nyitották meg a londoni Motcomb Street-en. Évekkel később a cég kibővült az Egyesült Államokba, két üzletet nyitva New Yorkban és a Beverly Hills-ben. Az elkövetkező években a Jimmy Choo kibővítette üzleteinek portfólióját közvetlenül üzemeltetett üzletek megnyitásával és a helyi partnerekkel. 2011 és 2012 folyamán Jimmy Choo átvette az irányítást ázsiai tevékenységeinek többségében Kínában, Hongkongban és Japánban. Számos butik található másodlagos üzletekben, mint például a Saks Fifth Avenue, valamint kisebb üzletekben olyan bevásárlótelepeken, mint például a Woodbury Common Premium Outlets a New York-i Central Valley. A márka elnyerte a British Fashion Council Awards Designer Brand kategóriát 2008-ban, az Év Lábbeli Márka Díját és a 2009-es Nordstrom Partners in Excellence díjat.