Karrier – szerencse vagy tervezés kérdése?

És végül a többi szempont: Kirakat effektus: Nagyon egyszerű példával élve: egy üzletben is azok az árucikkek a legkeresettebbek, azokat tudják a legjobban eladni, amelyek szem előtt vannak. Ne húzódjunk háttérbe! Folyamatosan éreztessük környezetünkkel, hogy mi is itt vagyunk.

[wp_ad_camp_1]

Ha van rá lehetőségünk, vállaljunk el olyan feladatokat, amelyekkel publicitást kaphatunk. Próbáljunk meg rendszeresen különböző szakmai blogokhoz hozzászólni, keressük a lehetőségét annak, hogy nevünk folyamatosan ott legyen az adott terület vérkeringésében.

  1. Folyamatos tanulásNyelvismeret, nyelvismeret, nyelvismeret. Ez a három legfontosabb tényező és talán nem árulok el nagy dolgot azzal, ha azt mondom: még a diplománál is fontosabb. Napjainkban egy diploma önmagában semmit nem ér, ha nincs mellette legalább egy tárgyalóképes nyelvtudás, de inkább kettő-három. Ne sajnáljuk rá a pénzt! (Ráadásul elég sok cégnél lehet járni támogatott nyelvórákra.) Az angol olyannyira kommersz, hogy arra mindenképpen szükségünk van, viszont önmagában még ez sem elégíti ki a munkáltatók kényes igényeit. Aki beszél franciául, németül, esetleg valamilyen latin (olasz, spanyol) vagy szláv nyelvet is az angol mellett, az az igazi.
  2. StílusIsmét egy furcsa, de találó hasonlat: vajon két – vagy több – nagyon hasonló termék közül melyiket fogják többen megvenni, melyiket értékelik jobban, pozícionálják magasabbra a vásárlók? Gondolom mindeki rájött már, hogy a csomagolásról van szó. Öltözködjünk úgy, mintha már mi lennénk a vezetők, járjunk elegánsabb ruhákban, akkor is, ha közvetlen munkatársaink pólóban és farmerban járnak be dolgozni. Sokkal komolyabban fognak venni, ha látják: képesek vagyunk megjelenni úgy, ahogy egy felelős döntéshozóhoz illik. Több olyan sikersztorit is hallottam már, hogy valakinek több éves küzdelem után úgy sikerült előrelépnie a cégen belül, ahol dolgozott, hogy egyik napról a másikra lecserélte a pulóvereit, pólóit ingekre, nyakkendőkre, öltönyökre. Néhány hónap múlva előléptették…6. Kapcsolati háló

    Sokan nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget, de általában ők azok, akiknek nem megy minden olyan gördülékenyen, ha munkahelyváltásról van szó. Pedig minél több ismerősünk van, aki az adott (cél)területen dolgozik, annál egyszerűbb az életünk. Nem piócáskodni kell, hanem csak jelezni néhányuknál, ha éppen munkahelyváltást tervezünk, hogy mostantól érdekelnek külső ajánlatok is.
    Aki még nem tudná: a megüresedő állások 70-80%-át ismerősök által töltik be… (Bár ez egyre kevésbé igaz a nagy multicégekre, bár ott sem hátrány, ha ismerünk valakit.)

    7. Önéletrajz

    Ennek azt hiszem nem nagyon kell magyaráznom a jelentőségét. Az önéletrajz vagyunk mi a munkaadó szemszögéből (ameddig nem ismer személyesen, mindenképpen). Rendkívül fontos, hogy igényes és ne összecsapott legyen. Ma már nem egy ördöngősség összeállítani olyan önéletrajzot, amivel jó eséllyel indulunk bármilyen kiválasztáson. Mind a tartalom, mind pedig a forma nagyon fontos! Jótanácsok:
    – ne legyen túl hosszú, maximum két oldal a megengedett, ennél többet úgysem olvas el mindenki;
    – fényképet lehetőleg olyat válasszunk, amire ránézve az jön le egyből az önéletrajzot olvasónak, hogy potenciális munkaerő vagyunk (ajánlott a business casual viselet, semmiképpen ne hawaii mintás ingben fényképezkedjünk);
    – nézzünk körül interneten, milyen önéletrajzi sablonokat találunk, érdemes egy szimpatikusat átalakítani a saját szánk íze szerint (ne legyen agyoncifrázott, de túl egyhangú se, sugározzon egyéniséget, legyen letisztult és átlátható!);
    – minden esetben tüntessünk fel elérhetőséget rajta (telefonszám, e-mail cím, levelezési cím), hogy ha a motivációs levelünk el is keveredik, el tudjanak érni bennünket;
    – nem elég önéletrajzot csatolni, a motivációs levél legalább annyira fontos (az pedig legyen cégre szabott, még véletlenül se sablont küldjünk szét mindenhová, hangsúlyozzuk ki az adott állásajánlatra jellemző kritériumokat).

 

Forrás: Jooble