Sajátos nevelési igényű gyerekek oktatása

A sérült gyermek születését követően a szülők arra törekszenek, hogy várva várt gyermeküknek mindent megadhassanak, és fejlődéséért mindent megtesznek. Természetesen minden gyermeknek meg van az egyéni fejlődési ritmusa, de tudni kell, hogy a gyermek képességeinek a fejlődéséért tenni lehet.

[wp_ad_camp_1]

Hazánkban vannak olyan intézmények, amelyek a speciális oktatást biztosítják a gyerekeknek. Egy gyermekről akkor mondható el, hogy sajátos nevelésű igényű, ha testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, vagy pszichés fejlődés zavara miatt a tanulási és nevelési folyamatban nem tud megfelelőképpen részt venni. Minden sajátos nevelésű igényű gyermeknek a neurológus, gyermekpszichiáter, gyógypedagógus, gyógytornász, és pszichológus ajánl fejlesztő kezelést annak érdekébe, hogy képességeit kibontakoztathassák. Évekkel ezelőtt úgy látták jónak, ha a SNI-s gyerekeket elkülönítve oktatják, azonban ma már az együttnevelés módszere lett hatékony. Tudni kell, hogy a sajátos nevelési igényű gyermek oktatásához szükséges gyógypedagógus, konduktor, speciális tanterv, tankönyvek, valamint más segédanyagok.

Ahhoz, hogy az iskolában a speciális nevelési igényű gyermekek oktatása lehetséges lehessen a pedagógusoknak gyógypedagógia tudást kell szerezniük, és a tanfolyamok által új kompetenciákat kell a munkájuk során érvényesíteni. A módszerek célja, hogy tanulók örömmel tanuljanak, és egymás sikerének őszintén örüljenek. A pedagógusok tapasztalatai szerint a SNI-s gyerekek számára kitalált tanítási-tanulási módszerek a nem fogyatékos gyerekeknek is hasznosak lehetnek. Az egészséges, de gyengébb iskolai eredményekkel rendelkező tanulók a módszernek köszönhetően szívesebben tanulnak.