Ön vállalkozó? Biztosan jól kezeli a közösségi médiát?

Az emberek nagy része fenn van valamelyik közösségi platformon és sokan rendszeresen posztolnak életük kisebb-nagyobb eseményeiről. Ezzel eddig semmi baj nincs, hiszen mondhatni nem igazán van tétje annak, hogy az átlagember mi mindent posztol. Viszont, ha valaki üzleti szempontból posztol, akkor nagyon sok mindenre oda kell figyelni!

A közösségi média helyes használatáról itt olvashat bővebb információkat! A közösségi médiás megjelenések kapcsán nagyon fontos tisztázni, hogy nem csupán a követők vannak jelen, hanem a hatóságok is. Ez azért lényeges, mert, ha nem megfelelően posztol egy vállalkozó vagy egy véleményvezér, az komoly pénzbírságot vonhat maga után. Nem a levegőbe beszélünk, ugyanis pontosan ez történt Rubint Réka cégével az Alakreform Kft-vel, melyet három millió, valamint a The Body Shop termékeket forgalmazó Avanzo-Trade Kft-re két millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal. Az ok, hogy az online média-megjelenéseikkel kapcsolatban korábban vállalt kötelezettségeiket nem teljesítették maradéktalanul.

Ez mit jelent pontosan? Nos, aki az Instagramon vagy a Facebookon posztol üzleti céllal, annak egyértelműen és jólláthatóan a fogyasztók tudomására kell hozni, hogy a posztolás ellenszolgáltatásért cserébe történik. Ha elmarad a reklám jelölés, akkor a poszt közzétevőjének, illetve a termék értékesítőjének is felelnie kell a mulasztásért. Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni a dolgokat, mindössze egy #reklám jelölésre van szükség, ezt azonban semmiképp sem szabad lehagyni, hiszen ahogy fentebb is írtuk, komoly pénzbírságra lehet számítani mulasztás esetén. Ha nem akar amiatt rettegni, hogy valamit nem jól csinál, akkor azt javasoljuk, hogy alkalmazzon egy social media managert, aki tisztában van a folyamatosan változó szabályozásokkal is!