Niki Lauda Forma 1-es balesetei és győzelmei

Niki Lauda a Forma 1 történetének egyik legnevesebb és legtehetségesebb alakja. Három világbajnoki győzelmével és kalandos életpályájával a száguldó cirkusz kitörölhetetlen nagyságai között foglal helyet.

[wp_ad_camp_1]

Forma 1-es pályafutása a March csapatnál kezdődött 1971-ben. Elsőként hazájában, az osztrák nagydíjon versenyezhetett, nem túl sok sikerrel. A második szezon sem hozta meg számára a várt sikereket, ezért elhagyta a March csapatát és az 1973-as idényre az BRM-hez szerződött.

A következő évben már a Ferrarinál találta magát. Lauda sikertörténete ezekben az időkben kezdődött. A Luca di Montezemolo által irányított olasz csapat végre lehetőséget biztosított számára, hogy kamatoztassa tehetségét. Lauda igazi kincsnek bizonyult az olasz csapat számára, hiszen a fiatal versenyző roppant kifinomult érzékkel segítette az autó beállítását, segített kidolgozni a megfelelő taktikákat és fegyelmet vitt a garázsba. Az első ferraris évében a negyedik helyet szerezte meg a világbajnoki versenyben.

Niki Lauda - Forma 1
Niki Lauda – Forma 1

A következő év, 1975 már csakis Laudáról szólt. Olyan simán nyerte meg a világbajnokságot, ami már az izgalom rovására ment. Az előző évi világbajnokát, Emerson Fittipaldit 19 és fél ponttal előzte meg.

A következő évet is hatalmas fölénnyel kezdte, de az 1976-os esztendő sokkal inkább Lauda baleseteiről, mint győzelmeiről maradt nevezetes. A sors különös fintora, hogy első balesetét fűnyírás közben egy kis traktorral szenvedte el; a gép felborult, Lauda pedig többszörös bordatörést szenvedett.

A Nürburgring azonban ennél súlyosabb balesetet hozott Lauda számára. A Ferrari a még nem teljesen felszáradó pályán sima gumikkal a falnak csapódott, majd a pálya közepén keresztbe állt. Brett Lunger belerohant, Lauda autója pedig lángokba borult. A versenyző súlyos égési sérüléseket szenvedett, majd kómába esett. A súlyos balesete ellenére csodával határos módon visszatért és csak az életveszélyessé vált évadzáró miatt veszítette el a világbajnokságot nagy riválisával, James Hunttal szemben.

Lauda a következő évben, 1977-ben a Ferrarival, valamint 1984 a McLarennel nyert világbajnoki címet.