Használt autó vásárlását követően legtöbbször az első dolgunk a biztonsági szerviz elvégzése. Ilyenkor az eladótól kapott információktól függetlenül érdemes olajat cserélni, mellyel együtt új szűrőket is kap az autó.
Akik biztosra akarnak menni, azok ilyenkor a vezérlést is alaposan átnézetik és ha kell, akkor egy füst alatt abból is új kerül a gépjárműbe. Ha pedig szerencsénk van, akkor ezt követően már a boldog együttélés időszaka következik, jó esetben hibamentesen sok-sok éven át, nekünk pedig csak annyi a dolgunk, hogy a kopó alkatrészeket – féktárcsa, fékbetét, gumiabroncsok – megfelelő időben cseréljük, no és persze hogy a kellő pillanatban elvigyük műszaki vizsgára kedvenc négykerekű társunkat.
A kopó alkatrészek cseréje általában nem okoz túlságosan nagy fejtörést, hisz a gumikon is könnyedén észre lehet venni, amikor élettartamuk végéhez közelednek, illetve a fékek is szép fokozatosan jelzik, hogy ideje lenne az elkoptatott betétek helyett újakkal felszerelkezni. Azt pedig talán még az autószereléshez kevésbé konyítók is tudják, hogy a szűrőket – olaj, üzemanyag és pollen – ildomos az olajcserével együtt végrehajtani, ám abban, hogy magát az olajcserét milyen sűrűen kell megejteni, már korántsem ekkora az egyetértés. Az igazság az, hogy egyetemesen tökéletes válasz erre a kérdésre nem létezik. Az ugyanis, hogy milyen időközönként kell ezt meglépnünk, az több mindentől is függ. Először is fontos megérteni, hogy a gyár által megadott intervallum az a megfelelő használat esetén érvényes, új motoroknál.
Minél inkább extrém módon használjuk az autót (például egy nagymotoros dízelt csak városban, rövid távokra), annál nagyobb az igénybevétel. Ugyancsak igaz ez az öregedő, sokat futott motorokra. Ezek már jobban el vannak kokszosodva, több a kartergáz, a tömítések sem tökéletesek. Ha ilyen esetekben is betartjuk a húsz, de akár harminc ezres csere periódusokat, akkor nagyon hamar tönkre tehetjük a motort. Ha biztosra akarunk menni, akkor tartsuk magunkat az egy év, vagy tízezer kilométer elvéhez, ezzel csak jót tehetünk az autóval. Arra azonban sűrű olajcsere esetén is figyeljünk oda, hogy egy megbízható szakember legalább évente egyszer alaposan nézze át a motort, és ha kezdődő probléma jelét látja, akkor még időben lépjünk. Ilyenkor ugyanis még jóval olcsóbb egy javítás, mint egy esetleges motorcsere, ami akár az autó árának a felébe is kerülhet.