Mik a rosszindulatú hirdetések?

A szalaghirdetések, az oldalsávok és az előugró ablakok mindenütt megtalálhatók az interneten, a mainstream híroldalaktól a torrent oldalakig.

[wp_ad_camp_1]

Legtöbbjük csak színes figyelmeztetés, de néhányan rosszindulatú hirdetéseket hoznak létre, amelyek kizárólag azzal a céllal készültek, hogy megfertőzzék eszközét malware-el és vírusokkal. Mi tehát a rosszindulatú hirdetés és hogyan lehet megakadályozni? A „rosszindulatú hirdetés” kifejezés olyan hirdetésekre utal, amelyeket a bűnözők adatok ellopására vagy rosszindulatú programok telepítésére használnak áldozataik eszközén. A támadás különböző formáit használhatják, de mindegyik online hirdetést használ a cél érdekében. A támadó meggyőző hirdetést készít a rosszindulatú kód rejtett soraival. Ezután meg fogják találni a módját, hogy tartalmát egy legitim webhelyen megjelenítsék, vagy beilleszthessék saját webhelyükre.

Amikor az áldozat rákattint a hirdetésre, egy veszélyes szerverre irányítja át, ahonnan a támadás fennmaradó részét elindítják. A rosszindulatú hirdetés két széles kategóriába sorolható, amelyeket a rosszindulatú programok kézbesítési módja határoz meg: Pre-click, Post-click. Általános tévhit, hogy a rosszindulatú hirdetések csak akkor jelentenek kockázatot, ha rákattintanak. A fejlett rosszindulatú programok megkerülhetnek egyes blokkolókat, vagy automatikusan kezdeményezhetik a rosszindulatú programok letöltését, ha éppen ugyanazon az oldalon van. Ezt meghajtó-letöltésnek nevezik, és egyre nehezebb kivédeni ezt. Más hirdetések kódolhatók az automatikus átirányítás indításához. Ez új oldalra küld, és arra kényszeríti az eszközt, hogy csatlakozzon a támadó szerveréhez. A kattintás utáni klikkelés természetesen továbbra is ugyanolyan veszélyes.