Miért csak a Google-t használja a magyar?

Néhány hónappal ezelőtt az online világ egyik ismert alakja, Barry Schwartz több ezer webmestert kérdezett meg arról, szeretnék-e, ha a Yahoo újra versenybe szállhatna a keresők piacán. A kérdést gyakorlatilag úgy is értelmezhetjük: eleged van-e a Google dominanciájából?

[wp_ad_camp_1]

Magyarországon a keresések túlnyomó többségét a Google segítségével bonyolítjuk. Ez az arány nagyjából 95 százalékos, ami egyértelmű piaci fölényt jelent. A dolgot elsősorban az magyarázza, hogy a Google az egyetlen, amely „kompatibilis” a magyar nyelvvel, azaz a magyar találati listákon is relatív tökéletes sorrendet képes felállítani. Nem csak a felhasználók, hanem az online marketing szakemberek is szomorúan veszik tudomásul ezt a tényt, hiszen nagyobb biztonságot jelentene számukra egy többszereplős kereső piac, ahol csökkenne a kiszolgáltatottságuk egyetlen kereső felé. Ám ez nem kívánságműsor, tehát nekünk nincs más lehetőségünk, mint alkalmazkodni a trendekhez, esetlegesen áttérni a Yahoo, Bing vagy más kereső használatára, de nehéz elképzelni, hogy emiatt bármi is megváltozik.

Google
Google

Számos szakmai cikk foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy a Google milyen mértékben képes minőségesebb találati listát felállítani, mint a legfőbb vetélytársai. Abban mindenképpen egyetértés van, hogy a Google előrébb jár, mint a Yahoo/Bing páros, viszont heves viták övezik a kérdést, hogy mennyivel előzi meg őket. Egyesek olyan szereplőket is bevonnának a történetbe, mint az Ask, a DuckDuckGo vagy a Yandex. Mindegyiknek megvan a maga erőssége, de magyar nyelvterületen sajnos egyik sem képes labdába rúgni. Kíváncsian várjuk, hogyan alakul a keresők piaca a következő 5-10 évben. A látnoki képességgel megáldott marketingesek azt mondják, hogy a Google nem őrizheti évtizedekig az ilyen arányú fölényét.