Miért a nyújtás az elengedhetetlen gyakorlat?

“A nyújtás döntő szerepet játszik az általános egészségi állapotban, erőnlétben és működésben, és létfontosságú az izmok rugalmas, erős és egészséges megtartása érdekében” – mondja Gaby Noble, a híres pilates oktató, aki olyan sztárokat oktat, mint Harry Styles, Sadie Frost és Jools Oliver.

[wp_ad_camp_1]

A rugalmasság kulcsfontosságú. Ha az izmai nem hajlékonyak, az ízületek mozgástartománya csökken, az izmai pedig rövidek és feszesek lesznek. Ez a feszesség fájdalmakhoz, rossz testtartáshoz és egyensúlyhoz vezethet, valamint nehézségeket okozhat az olyan egyszerű feladatok elvégzésében, mint a házimunkák, az ágyból való felkelés és a gyerekekkel vagy unokákkal való játék. Ráadásul a rugalmasság az életkor előrehaladtával csökken. Aggódik, ha megérinti a lábujjait, nem fog tudni felegyenesedni? Mi is. De a jó hír az, hogy megoldhatja a problémát. Ha rendszeresen nyújtunk, Gaby azt mondja, hogy négy-hat hét múlva észrevesszük a változást. Nyújtson naponta. Még akkor is, ha csak pár perc áll rendelkezésére, győződjön meg róla, hogy tett valamit. Könnyen elvégezhető munka közben egy székben ülve, a vonaton vagy a házimunka közben is.

Nyújtsa ki a gerincedet, amikor felébred. Az izmok és az ízületek egész éjszaka pihentek, és fel kell ébredniük, hogy felkészüljenek a következő napra. Ne feszítsen viszont túl sokat. Az izom nyújtása addig a pontig, amíg már ég az izom, azt jelenti, hogy túl sokáig nyújtott, és megijeszti az izom rostjait, ami valójában több kárt okozhat, mint hasznot. Ne hagyja ki a nyújtást edzés közben és főleg edzés előtt. Megakadályozza a sérüléseket, csökkenti az izomfájdalmat és segíthet a felépített feszültség oldásában. Forgassa a nyakát balról jobbra, húzza fel vállát a füléig, miközben a feje búbját a mennyezetig nyújtja. Fordítsa el a fejét egyik oldalról a másikra, 3 másodpercig tartva minden mozdulatát.