Mielőtt kidobná az olajcseréből visszamaradt olajat egy autóból, egy csónakmotorból, egy motorkerékpárból vagy akár egy láncfűrészből, ne feledje, hogy újrahasznosítható és finomítható, és sokféle célra felhasználható.
A legtöbb városban és államban törvény a használt motorolajok újrahasznosítása. Bár a szövetségi kormány nem szabályozza a használt motorolajat veszélyes hulladékként, egyes államok ezt teszik az olaj által jelentett környezeti és egészségügyi kockázatok miatt. Ha például az olaj az ivóvízellátásba kerül, nagyon nehéz, időigényes és költséges eltávolítani. A Környezetvédelmi Ügynökség becslése szerint az egyetlen olajcseréből származó olaj 1 millió gallon vizet szennyezhet. A nagyvállalatok szintén ösztönzik az olaj-újrahasznosítást, már csak azért is, mert ez jobb az eredményüknek: míg 2,5 liter motorolaj előállításához körülbelül 42 gallon nyersolaj szükséges, addig a használt motorolajból mindössze egy gallont szükséges ugyanennyire finomítani „új” motorolajból. Újrahasznosítása vagy újrafinomítása után a motorolaj átalakítható üzemanyagként való felhasználásra, például helyiségfűtőkben vagy ipari nagyolvasztókban. Még egy eljárás is létezik, amellyel újrafinomítható, így dízel- vagy tengeri olajként használható. Nem számít, milyen gyakran újrahasznosítják vagy finomítják, a motorolaj megőrzi kenési tulajdonságait.
Ha Ön szerelő, valószínűleg már tudja, hogyan kell karbantartani autóját, beleértve az olajcserét is. A használt motorolajat tiszta, szivárgásmentes edényben, például műanyag tejeskancsóban vagy üres olajpalackban tárolja. Győződjön meg róla, hogy a kupak szorosan zárva van a tartályon, és tárolja hűvös, száraz helyen, hőtől, napfénytől, gyerekektől és háziállatoktól távol. Sok autóalkatrész-üzlet is árul olyan csepegtető edényeket, amelyek használt olajtartályként is használhatók.