Érdemes autómatricával hirdetni?

Az ezredforduló környékén hatalmas divatja volt az autók reklám céllal történő fóliázásának, hisz egy olyan – alapvetően nagy – felületet lehetett alacsony áron teleaggatni hirdetéssel, amely ráadásul állandóan mozgásban volt, így papíron nagyon sok ember láthatta a hirdetést.

Aztán idővel egyre ritkultak az ilyen módon felmatricázott autók, ám azért még mindig jó párat lehet látni az utakon. Nyilván az idő közben népszerűvé váló egyéb hirdetési módok – és elsősorban az internet – elterjedése is közrejátszott abban, hogy már ritkábban választják ezt a módszert termékek, szolgáltatások, vagy brandek népszerűsítésére, ám a lehetőség még mindig adott, így a kérdés inkább az, hogy érdemes-e, illetve hogy vajon megtérül-e az ilyen módon történő reklámozás. Nos, a helyzet az, hogy bizony vannak olyan esetek, amikor igenis érdemes – sőt, mondhatni kötelező – felmatricázni az autót, ám az igazsághoz hozzátartozik, hogy elég speciális azon szolgáltatások köre, ahol ez tényleg busásan megtérül.

Ugyanis ha valamilyen általános termékértékesítés a fő profilunk, akkor jó eséllyel nem sokra megyünk vele, hogy a kocsin ott virít az elérhetőség, netán egy honlap cím, az emberek ugyanis azzal a lendülettel, ahogy ránéznek, pár másodperc múlva el is felejtik. Kivétel lehet ez alól, ha valamilyen kirívóan kreatív megoldást választunk, ám annak tényleg nagyon egyedinek kell lennie, az meg általában a szabálytalanság határát súrolja, vagy ha nem, akkor nagyon drága megvalósítani. De akkor mikor is érdemes matricázni? Elsősorban abban az esetben, ha valami olyan helyi szolgáltatást reklámoznánk, amire nagyon nagy igény van, ám a célközönség annyira szűk, hogy nem igazán éri meg mondjuk a világhálón hirdetni. Ilyen például a pár kilométeres körben munkát vállaló javító-szerelő szakemberek esete, akik ügyfélköre párezer emberből áll, egy behatárolható területen. Az autó pedig az esetek nagy részében pont ezen a területen áll valahol, így kézenfekvő, hogy hirdetési felületként használjuk. Szakemberhiányos időszakban pedig – ami gyakorlatilag folyamatosnak tekinthető – a járókelők még akkor is felírják az elérhetőségeket a matricáról, ha csak szimplán, szövegként szerepel. Ilyen esetekben tehát szinte biztos, hogy jó döntés a kocsi szabadon maradt felületeit kihasználni, ám általánosabb hirdetések esetén valószínűleg jobban járunk, ha a matricázás árát inkább valami jobban megtérülő reklámformába fektetjük.