Az elektromos autók jobbak a klímaváltozás szempontjából a világ nagy részén

Az Exeteri, a Nijmegeni és a Cambridge-i egyetem új tanulmánya arra a következtetésre jutott, hogy az elektromos autók általában alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást eredményeznek, még akkor is, ha az áramtermelés továbbra is jelentős mennyiségű fosszilis üzemanyagot jelent.

[wp_ad_camp_1]

A tanulmány szerint 2050-ben az utcán minden második autó elektromos lehet. Ez évente akár 1,5 gigatonnával csökkentheti a globális szén-dioxid-kibocsátást, ami megegyezik Oroszország jelenlegi teljes CO2-kibocsátásával. A tanulmány a háztartási elektromos hőszivattyúkat is vizsgálta, és megállapította, hogy ezek a világ 95%-ban is alacsonyabb kibocsátást eredményeznek, mint a fosszilis tüzelőanyagok alternatívái. A hőszivattyúk 2050-ben évi 0,8 gigatonnával csökkenthetik a globális szén-dioxid-kibocsátást – ez nagyjából megegyezik Németország jelenlegi éves kibocsátásával. „Néhány évvel ezelőtt elkezdtük ezt a munkát, és az Egyesült Királyságban és külföldön a politikai döntéshozók nagy érdeklődést mutattak az eredmények iránt” – mondta Dr. Jean-Francois Mercure, az Exeteri Egyetem Globális Rendszeres Intézetének kutatója.

Elektromos autók
Elektromos autók

A válasz világos: a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében elektromos autókra és háztartási hőszivattyúkra kell váltanunk a fosszilis tüzelőanyagok helyett. „Más szavakkal, az az elképzelés, hogy az elektromos járművek vagy az elektromos hőszivattyúk növelhetik a kibocsátást, lényegében mítosz” – mondta Dr. Florian Knobloch, a tanulmány vezető szerzője. „Sok vitát láthattunk erről a közelmúltban, rengeteg olyan információval, ami félrevezető. „Itt egy végleges tanulmány, amely eloszlathatja ezeket a mítoszokat. A világ minden tájáról futtattuk a számokat, és egy sor autót és fűtési rendszert vizsgáltunk. „Még a legrosszabb esetünkben is szinte minden esetben csökkenne a kibocsátás. Ez a betekintés nagyon hasznos lehet a politikai döntéshozók számára.”