Adatbiztonság alapfokon: az adatok tárolása

Mindenkinek, legyen magánszemély vagy cégtulajdonos, rendkívül fontos hogy a dokumentumait, fotókat, szerződéseket, levelezését a lehető legnagyobb biztonságban tudhassa. Minden adatunk értéke megegyezik annak előállítási, reprodukálási költségével.

[wp_ad_camp_1]

Sokszor azonban előfordulhat, hogy a tárolt adataink pótolhatatlanok, azokat reprodukálni már nem lehet. Ezért fontos, hogy adataink védelmére nagy hangsúlyt fektessünk. Vajon holnap is működni fog a számítógépünk? Soha nem romolhat el? Nem veszhetnek el az adatok? Ha a kolléga szabadságra megy, a munkatársak hozzáférnek az éppen a kollégánál levő futó projektek, vagy a kolléga által kiszolgált ügyfelek adataihoz? Nem kerülhetnek illetéktelen kezekbe az adataink?

(Murphy törvénye: ami elromolhat, az el is romlik!)

Egy cég működése szempontjából kritikus adatok elvesztése óriási károkat okoz, ami akár csődbe is vihet egy céget. Ezért rendkívül fontos a megfelelő védelem biztosítása.

Ha nem készít mentést az adatairól, tekintse úgy, hogy azok már el is vesztek! Bármikor elromolhat a merevlemeze!

Adatbiztonság
Adatbiztonság

Javaslataim:

  1. Fajlagosan a legolcsóbb és legegyszerűbb ha az adatai mentésére pendrive-ot használ! A fontosabb adatok mentésekor célszerű a mentett állományt az eredetitől egy másik helységben tárolni.
  2. Használjon Linux szervert fájlszervernek! Előnyei:
  • megbízható
  • ingyenes és jogtiszta a szoftver,
  • helyi hálózaton minden számítógépről elérhetők a fájlok.
  1. Használja ki az ingyenes tárhely szolgáltatásokat, pl. Microsoft OneDrive, Google Drive, stb.