Előzetesen nem is gondolnánk, ám vállalkozásunk sikerében gyakorta óriási szerepet játszik az időtényező. Különösképp igaz ez az induláskor, illetve különböző nagyobb fejlesztések esetében, hiszen egyáltalán nem mindegy, mennyit kell várnunk, mire megkezdődik a bevétel termelése. Kifejezetten komoly dilemma lehet ez a saját oldalunk kapcsán, hiszen amíg az nincs befejezve, addig a marketingkampányok sem indulhatnak.
Szerencsére a webshop készítés ma már nem feltétlenül igényel hosszú hónapokat. Egy tapasztalt, megfelelő háttérrel rendelkező szakmai csapat akár egy-két hét leforgása alatt is képes kifogástalan eredményeket elérni, ehhez azonban mindenképpen szükséges egy előzetesen összeállított, precíz terv. Ennek tartalmaznia kell minden olyan elképzelést, amire a webshop készítés során kiemelt figyelmet kell majd fordítania a szakembereknek. Ez magába foglalja a különleges funkciókat, az egyes dizájnelemek elhelyezkedését és természetesen a teljes felhasználói élmény megvalósítását.
Minél letisztultabb ötletekkel rendelkezünk, a webshop készítés folyamata annál zökkenőmentesebb lesz. Természetesen a siker érdekében elengedhetetlen jól megválasztanunk azt, végül kire bízzuk ezt a felelősségteljes feladatot. A webshop készítés ugyanis egy rendkívül összetett procedúra, ami csak akkor hozza a kívánt eredményt, ha az oldal minden egyes eleme tökéletesen ellátja célját. Emiatt járjunk el rendkívül körültekintő módon a fejlesztő megválasztásánál. Mindenképpen fektessünk nagy hangsúlyt a felhasználói visszajelzések áttekintésére és mindig alaposan tanulmányozzuk a referenciamunkákat is. Még a webshop készítés folyamatának megkezdése előtt tisztázzunk le minden felmerülő kérdést, így megkönnyítve a procedúra sikerességét.