A termékstruktúra változása

A Zwack új termékstruktúra alapján négy márkát emelt ki az eddigiek közül és ezekből egyenként termékcsaládokat hoztak létre. Ezen kiválasztott márkák az Unikum, a Hubertus. a Vilmos és a Fütyülős Barack. A márkák termékcsaládokká fejlesztésekor ezekből az italokból kisebb alkoholtartalmú, édesebb italokat fejlesztettek ki, melyekkel a fiatalabb korosztályt célozták meg.

[wp_ad_camp_1]

Ilyenek lettek a Hubertus 33, az Unikum Next, a Vilmos Nektár vagy a Fütyölős Mézes Barack. Ezen felül szénsavas koktél keverékekkel is kísérleteztek. Ezekkel egy időben az új termékek bevezetését támogató promóciós fejlesztéseket is véghezvittek. Az új márkák népszerűsítésére számos az értékesítési pontokon, TV reklámokban és óriás plakátokon keresztül történő átfogó kommunikációs kampányt indítottak. Megjelentek a szórakozóhelyeken, akciókkal, kóstoltatásokkal, saját műsorokkal és promóciós partikkal.

Gyors sikereket értek el és nőtt a fogyasztás, olyan új társadalmi rétegekhez és korosztályhoz jutottak el, akik addig nem kedvelték a cég termékeit. A kereslet elmozdult a gyengébb alkoholtartalmú italok felé, amelyekből többet lehet fogyasztani, így a termékeladások nőttek, továbbá az egyes termékek növekvő ismertsége az egész márka arculatára pozitív hatású. Az enyhébb alkoholtartalmú italok főleg a hölgyek körében lettek népszerűek, akik a töményitalokat jóval kisebb mértékben fogyasztják. Így a korábbi eladások többszörösét sikerült realizálni.