Termékstratégia egy vállalatban

Az Európai Uniós csatlakozást követően új stratégiai korszak nyílt a Zwack Unikum életében. A cég élére a korábban a Schöller vezérigazgatói posztját is betöltő Frank Odzuck került. Általa forgalmazódott meg és került bevezetésre az új termékstratégia. Ennek az új stratégiának lettek alappillérei a márka megújítása, a termékszerkezet átalakítása, a bel és külpiaci pozíció és részesedés megerősítése, a promóciós folyamatok modernizálása és kiterjesztése.

[wp_ad_camp_1]

Az eddig csaknem 200 féle itallal foglalkozó vállalkozás az új stratégia nevében az úgynevezett „megfizethető prémium” kategóriában kívánt erősödni, a többi kategória háttérbe szorításával, de nem teljes megszüntetésével. Továbbra sem vonulnak ki teljesen a „megfizethető prémium” kategória alatt lévő kommersz szeszesitalok piacáról, mivel az még ha visszafogottan is de képes  volt nyereséget termelni. Ennek a visszafogott nyereségnek az elsődleges oka, hogy habár a piac nagy és a kereslet megfelelő szintű, számos illegális forgalmazási csatorna is jelen volt a piacon, kiszorítva onnan a vállalatot.

Valamint nem szüntették be teljesen a „megfizethető prémium” kategória felett található prémium termékeket sem, melyek 100%-os gyümölcspárlatból készülnek. Ám mivel ez a piac viszont elég szűk vol, így erre sem volt érdemes a vállalt profilját koncentrálni.  Az előzőekben említett „megfizethető prémium” kategóriát Odzuck piacfelosztása alapján a palackonkénti 6000 Forint feletti valódi 100%-os gyümölcspárlatok és a 800 Forint alatti kommersz szeszesitalok között helyezték el.