Termékrészesedés a töményitalok piacán

A Zwack részesedése a vállalat jelentése alapján a szeszesitalok piacán 35% körül mozog, amihez ha hozzá vesszük a nem teljesen legálisan forgalomba hozott bérfőzött pálinkák piacát, 26%, ami azért továbbra is igen jelentősnek mondható. A cég habár mindig is vezető márkájaként az Unikumot nevezte meg, a forgalom egy jelentős részét azért az úgynevezett vágott pálinkái tették ki, amelyek aromásított finomszeszből és valódi gyümölcs pálinka keverékéből állítanak elő.

[wp_ad_camp_1]

Ilyenek a Vilmos vagy a Fütyülős Barack. A keserűk a forgalom mindössze 11%-át teszik ki a teljes szeszesital piacnak, ahol az Unikum részesedése 30% minimum volumenben és 40% az értéket tekintve. A vállalt adatai alapján a valódi pálinkák piaca 500 ezer liter, melyből részesedésük jelenleg 35%, céljuk az 50%-os részesedés elérése. A vágott szeszesitalaik pozícióját erőteljesebb reklámmal igyekszenek erősíteni, valamint újabb termékek kifejlesztésével szélesítenék a termékcsaládot.

Erre azért is volt nagy szükség, mivel az EU szabályozásnak köszönhetően csak a 100%-os gyümölcspárlatból készített valódi pálinkát lehetett pálinkaként árulni, így ez a részleg veszített presztízséből. A valódi pálinkák részlegének presztízsét azonban emelte ez a határozat. Ezt a szektorukat további típusú valódi pálinkák gyártásával igyekeznek színesíteni. Ezek miatt növelik a beszállítói hálózatot, de fokozottan vigyáznak arra, hogy ez ne menjen a minőség rovására.