Ha a tanár stresszes, az a hallgatói felfüggesztés nagyobb kockázatával jár

Mennyire stresszesek a tanárok? A közelmúltban végzett Gallup-felmérés szerint a tanárok talán a legstresszesebb foglalkozással rendelkeznek Amerikában. Sajnos ez a stressz rossz hatással lehet tanulóikra, ami zavaró magatartáshoz vezet, végül pedig hallgatói felfüggesztést eredményez.

[wp_ad_camp_1]

Az egyik ilyen eset egy túlterhelt tanárral, Jennifer Lloyd, Maryland középiskolai angoltanárával történt meg. Észrevette, hogy diákjai mennyire érzékenyek a hangulatára és megfigyelte, hogy képesek-e több energiát adni neki. „Ha kellemetlen találkozóról vagy stresszes helyzetből jövök be az osztályba, és ezeket az érzéseket behozom az osztálytermi környezetbe, a gyerekek észreveszik” – mondta Lloyd. „Néha visszaadják nekem ezt a negatív energiát, és mindannyiunknak rossz napja lesz.” A tanárok kiégésének a tanulói viselkedés kimenetelére gyakorolt ​​hatásának vizsgálatához Lloyd nővére, Colleen Eddy, a MU Oktatási Főiskolának doktorandusz hallgatója és a Missouri Prevention Science Institute munkatársai kilenc Missouri-i általános iskolában végeztek tanári felméréseket és tantermi megfigyeléseket. Azt tapasztalták, hogy amikor a tanárok nagyon stresszesek és érzelmileg kimerültek, akkor az osztályteremben levő diákoknak nagyobb az esélyük arra, hogy az iskola adminisztrátorai felfüggesztik vagy fegyelmezik őket.

„A tanulók büntetésként való kitiltása az osztálytermi környezetből valóban káros lehet, mivel a kutatások kimutatták, hogy ez nemcsak csökkenti a tanulók teljesítményét, hanem növeli a lemorzsolódás kockázatát is” – mondta Eddy. „Ha azt szeretnénk, hogy az iskolák pozitív helyet biztosítsanak a diákok tanulásának, akkor először meg kell győződnünk arról, hogy ez pozitív munkahely a tanárok számára is. Azáltal, hogy stratégiákat adunk a tanároknak a zavaró tanulói magatartás jobb kezelésére, több idejük marad az oktatásra és a pozitív kapcsolatok kiépítésére a diákokkal. „