A vezérműszíj elszakadás következményei

Az autó motorjának egyik legfontosabb eleme a vezérműszíj. Ez az alkatrész a 70-es években terjedt el. Feladata, hogy a főtengely forgómozgását továbbítsa a vezérműtengelyhez. A szíjaknak nincs szüksége különösebb gondozásra kenésre, azonban, ha elszakadnak, akkor komoly problémát okozhatnak. Az alábbiakban ezt részletezzük!

[wp_ad_camp_1]

A vezérműszíj elszakadásából származó problémákról ezen a linken olvashat bővebben. A legtöbb manapság gyártott autóban fogazott szíj található. A gyártók mindig adnak támpontot, az időintervallum megadásával, hogy a csere időben megtörténjen. Abban az esetben, ha a jármű komolyabb terhelésnek vagy hirtelen változó terhelés váltásnak van kitéve, esetleg szivárgás miatt olaj kerül a szíjra, akkor érdemes idő előtt lecserélni. Ha a szíjat le kell cserélni, akkor érdemes megvizsgálni a többi alkatrészt is, hogy nem kopottak-e mivel, ha igen, akkor le kell cserélni őket. Idő előtti csere esetén érdemes a többi alkatrészt is a szíjjal együtt lecserélni.

Vezérműszíj
Vezérműszíj

Vezetés közben az egyik legrosszabb dolog, ami történhet velünk, hogy a vezérműszíj elszakad. Ekkor a vezérmű és a főtengely közt megszakad a kapcsolat és láncreakció indul be. A hengerfejben lévő szimering tömítéssel rendelkező szelepszár nagy eséllyel elgörbül, de az sem kizárt, hogy eltörik. Autótípustól függően a szakadt szíj akár a szeleptányért is letörheti, aminek eredménye, hogy a henger belső fala is roncsolódik így javíthatatlanná válik. A gyengébb, egyszerűbb autók esetében ez a totálkárral egyenlő. Akár a teljes motort is hazavághatja a vezérműszíj szakadása, éppen ezért jobb ezen nem spórolni és megfelelő időben gondoskodni a cseréről. Bővebb információkért látogasson el a ka-autoszerviz.hu weboldalra és tájékozódjon!