A Szamos értékesítése

A Szamos termékek szezonális termékeknek tekinthetők, azaz a fogyasztók főként az ünnepek előtt vásárolnak édességeket, viszont az pozitív jelenségnek mondható, hogy ebben az időszakban a vásárlók jobban preferálják a magasabb minőségű finomságokat.

[wp_ad_camp_1]

A Szamos édességek helyettesítő termékei kifejezetten a karácsonyi-, illetve húsvéti időszakban kapható figurás csokoládék, szaloncukrok stb. Viszont a Szamos felvette a versenyt ezekkel a termékekkel, és tovább bővítve a termékpalettáját, megjelentek már a többféle ízesítésű, Szamos szaloncukrok is. Ennek ellenére elmondható, hogy a szezonalitás az egyik hátráltató tényezője a vállalatnak versenyképesség szempontjából. Továbbá a vállalatnak igazi kihívást jelent, hogy az édesipari piacon számos szereplő van jelen.

Szamos értékesítés
Szamos értékesítés

A Szamos Marcipán mellett a másik legnagyobb, magyar édességgyártó vállalat a Bonbonetti Choco Kft. Ezen kívül a piacon néhány multinacionális édességgyártó vállalat is tevékenykedik: a Nestlé Hungária Kft., STOLLWERCK Magyarország Kft., a Kraft Foods Hungária Kft., és a Ferrero Magyarország Kft. A nagy multinacionális vállalatok mellett kis- és középvállalatok is próbálják kielégíteni a fogyasztók igényét. Tehát a piacon éles verseny folyik a vásárlókért, és az utóbbi években bekövetkezett keresletnövekedés hatására újabb forgalmazók jelentek meg, szintén exkluzív termékeket hozva be a piacokra.