PR cikkek

  • Minőségi linképítés
  • Kapcsolat

A Philips cég és amit tudni kell róla

Posted on 2015. április 30. csütörtök by hunprobalazs Posted in Egyebek

A céget 1891-ben alapította Gerard Philip Eindhoven-ben. Eredetileg lámpákat, illetve egyéb elektronikai alkatrészeket gyártottak, s ezen a területen a századfordulóra a a legnagyobb céggé nőtte ki magát. A világítási technikák fejlődésével a cég is terjeszkedett, sőt még az első világháború előtt marketingszervezeteket is létrehozott. Az 1930-as években tovább nőtt a cég mérete, azt az elvet követték, hogy az új országokban mindig az adott ország piacára termelnek.

A vállalat mátrix struktúrában szerveződött, Eindhoven-ben volt a központ. A ’70-es évekre megjelentek a hatalmas japán gyártók, a verseny kiéleződött. A változtatás hiánya és a hagyományos elvek követése oda vezetett, hogy a ’90-es évekre a cég történetének legnagyobb krízisét élte át.

A problémák okait feltárták, a régi meggyőződéseket újak váltották fel:

Erős nemzeti jelleggel működő leányvállalatok, a magasabb pozíciókba kizárólag holland nemzetiségűek kerülhettek. Megoldás: Nemzetközi termékdivíziók létrehozása, az országos leányvállalatok a helyi piacért lettek felelősek.

Közös felelősség kérdése, a csúcsvezetők általában egész életüket a vállalatnál töltötték. Megoldás: Direkt akciók, egyéni felelősség bevezetése, gyökeres változtatás az eddigi szerepekben, a kultúrában.

A közös döntéshozás mindig is jellemző volt, a technikai és a kereskedelmi vezetés összefonódott. Megoldás: A kettősség megszüntetése, önálló ügyvezető igazgató kinevezése.

Önelégedettség megjelenése, elhitték, hogy a vállalat jól működik, s az önálló technológiai fejlesztés eredményes és elégséges. Megoldás: Stratégiai szövetségek kiépítése, a technológiai fejlesztés önmagában nem elégséges, más tényezőkre is hangsúlyt kell fektetni (HR, R&D).

Az eladási mennyiség hangsúlyozása, belső teljesítményértékelő scorecard-ok. Megoldás: Törekvés a profitabilitásra.

Hatalmas átalakítás ment végbe, helyi gyárak szűntek meg, nagy nemzetközi központok (IPC – International Production Centre) létrehozása.

Az 1995-ös változtatások Jan Timmer nevéhez fűzödtek, s az Operation Centurion nevet kapták. A változtatások az egész vállalatra kiterjedtek.

Operation Centurion I. Fázis: Átalakítás, ujjászervezés:

Rövid távon gyors átalakítás, a versenytársak utolérése, hosszú távon a „Philips Quality Drive” módszer meghonosítása.

Philips

Philips

Célok:

  • Kultúra megváltoztatása
  • Új vezetési stílus
  • Külső mérő és kontrolling módszerek
  • Decentralizáció, személyes felelősség bevezetése
  • Egyszerűség / hatékonyság / termelékenység
  • Minőség által vezérelt rendszer
  • Költségek lefaragása
  • Belső kommunikáció: konszenzus-kiépítés
  • Külső kommunikáció: „Előbb teljesíts, utána beszélj” – elv.

Operation Centurion II. Fázis: Revitalizáció, ujjáéledés:

A jó minőségre törekvés egy hosszú távú folyamat. Idő kell ahhoz, míg a minőség önfenntaróvá válik.

Elvek:

Első a vevő. Csak a vevő igényeinek a kielégítésével lehet a vállalat nyereséges.

Vezér-szerep, szenvedély a minősé irányába. „A Philips minőség velem kezdődik!” – jelmondat meghonosítása a dolgozók közt.

Az  emberek a vállalat legnagyobb értékei, csapatmunka ösztönzése, egymás iránti tisztelet kiépítése, a dolgozók viselkedésmódjának átalakítása.

Vállalkozó szellemű magatartás, a folyamatos minőségfejlesztés a management és a szervezeti struktúra közös, hosszú távú célkitűző folyamata. A tökéletességre való törekvés.

Prémiumok kialakítása, vállalati részvények kedvezményes juttatása az alkalmazottaknak, osztalékfizetés, egyenérdek erősítése (ROE).

A változtatások sikeresek voltak, bár a cég kis híján a csőd szélére került, sikerült kilábalnia és újra vezérszerepre szert tennie. Erre szükség is volt, mivel a globális verseny következményeként a fogyasztói árak mintegy 20-30 %-kal estek, a termelési költségek Európában a legmagasabbak, illetve a szociális költségek is emelkedtek.


Share
« A Forma 1 jegy foglalás online nagyon egyszerű
Családbarát hotel Noszvajon gyerekeknek és babáknak egyaránt »

Hirdetés

Kategóriák

  • Egyebek (769)
  • Életmód (372)
  • Iparágak (70)
  • Kereskedés (409)
  • Kikapcsolódás (96)
  • Szolgáltatások (430)
  • Turizmus (171)

Archívum

  • 2021 január (17)
  • 2020 december (29)
  • 2020 november (35)
  • 2020 október (53)
  • 2020 szeptember (35)
  • 2020 augusztus (48)
  • 2020 július (37)
  • 2020 június (38)
  • 2020 május (29)
  • 2020 április (30)
  • 2020 március (33)
  • 2020 február (25)
  • 2020 január (26)
  • 2019 december (24)
  • 2019 november (36)
  • 2019 október (18)
  • 2019 szeptember (14)
  • 2019 augusztus (26)
  • 2019 július (10)
  • 2019 június (15)
  • 2019 május (24)
  • 2019 április (20)
  • 2019 március (24)
  • 2019 február (22)
  • 2019 január (18)
  • 2018 december (24)
  • 2018 november (34)
  • 2018 október (36)
  • 2018 szeptember (26)
  • 2018 augusztus (23)
  • 2018 július (26)
  • 2018 június (30)
  • 2018 május (22)
  • 2018 április (27)
  • 2018 március (28)
  • 2018 február (14)
  • 2018 január (18)
  • 2017 december (23)
  • 2017 november (37)
  • 2017 október (53)
  • 2017 szeptember (34)
  • 2017 augusztus (24)
  • 2017 július (30)
  • 2017 június (28)
  • 2017 május (18)
  • 2017 április (25)
  • 2017 március (33)
  • 2017 február (21)
  • 2017 január (24)
  • 2016 december (18)
  • 2016 november (24)
  • 2016 október (20)
  • 2016 szeptember (22)
  • 2016 augusztus (8)
  • 2016 július (8)
  • 2016 június (14)
  • 2016 május (20)
  • 2016 április (14)
  • 2016 március (14)
  • 2016 február (16)
  • 2016 január (30)
  • 2015 december (16)
  • 2015 november (28)
  • 2015 október (17)
  • 2015 szeptember (14)
  • 2015 augusztus (26)
  • 2015 július (6)
  • 2015 június (18)
  • 2015 május (18)
  • 2015 április (26)
  • 2015 március (22)
  • 2015 február (29)
  • 2015 január (29)
  • 2014 december (16)
  • 2014 november (24)
  • 2014 október (28)
  • 2014 szeptember (28)
  • 2014 augusztus (24)
  • 2014 július (14)
  • 2014 június (10)
  • 2014 május (10)
  • 2014 április (14)
  • 2014 március (18)
  • 2014 február (15)
  • 2014 január (23)
  • 2013 december (24)
  • 2013 november (10)
  • 2013 október (10)
  • 2013 szeptember (28)
  • 2013 augusztus (10)
  • 2013 július (14)
  • 2013 június (8)
  • 2013 május (6)
  • 2013 április (6)
  • 2013 március (9)
  • 2013 február (21)
  • 2013 január (16)
  • 2012 december (24)
  • 2012 november (20)
  • 2012 október (11)
  • 2012 szeptember (24)
  • 2012 augusztus (31)
  • 2012 július (20)

Címkefelhő

autó Budapest cipő duguláselhárítás egészség esküvő Győr haj játék keresőoptimalizálás kutya lakás olaj sport szállás TV műsor tél utazás vitamin étel

CyberChimps WordPress Themes

© Area51