3 súlyos munkahelyi hiba, mely elkerülendő

Ma már nem csak nehéz munkát találni, de azt megtartani sem egyszerű. Hol vannak már azok az idők, amikor egy vállalatnál megbecsülték a munkaerőt és első munkahelyükről mentek nyugdíjba is nagyszüleink. Éppen ezért vigyázni kell arra, hogy ne kövessünk el baklövéseket és elégedettek legyenek velünk, ne kelljen kirúgástól tartani.

[wp_ad_camp_1]

Először is legyél mindig elérhető. Nem szabad folyamatosan azt hangoztatni munkatársaink körében, hogy a munka minden időnket leveszi, másra már nem is marad egy csepp szabad percünk sem. Az sem megoldás, ha nem válaszolsz az e-mailekre vagy a telefonokra munkaidőn kívül. Különösen igaz ez a jelenlegi gazdasági viszonyok közt, amikor jelentős leépítések vannak mindenütt és egy ember három másik munkáját végzi. Mindig válaszolj tehát a lehető leghamarabb a levelekre és telefonhívásokra, a cégtelefonodat pedig mindig tartsd magadnál, még ha ez nem is túl előnyös magánéleti szempontból.

Munkahely
Munkahely

Fontos továbbá, hogy ne vegyél mindent személyesen! Különösen a nők hajlamosak arra, hogy mindent a lelkükre vesznek. Egyszóval ha a főnököd és a saját elképzeléseid nem egyeznek meg egy projekttel kapcsolatban, az nem azt jelenti, hogy személyesen veled van baja. Sajnos az irodai munka folyamán gyakran előfordul, hogy a vezetői döntések figyelmen kívül hagyják az alkalmazottakat, de ha kell a munka meg kell tanulni ezt elfogadni és nem a kollégákra mutogatni, rosszindulatúan pletykálkodni.

A harmadik lényeges dolog, hogy ne téveszd össze az üzletet a szórakozással, másszóval a munkahelyen a legokosabb csak saját munkaszinteden levő személyekkel barátkozni, hiszen nem kevés példa mutatja, hogy a főnök-alkalmazott baráti viszonyból semmi jó nem származhat. Fontos továbbá, hogy el tudd választani a munkahelyi barátságot és a magánéleti barátságot. Kezeld különbözőképpen a kettőt, soha nem tudhatod, ki súg a főnöknek!